תחומי ההתמחות

ייפוי כח מתמשך



מי שחשוב לו לשמור על החירות שלו, מי שמעוניין שגם בזמן בו לא יהיה צלול, עדיין תהיה לו השליטה על הנעשה ברגעים הקריטיים בחייו, הרי שהחלופה לאפוטרופסות, מנגנון ייפוי כח מתמשך, בדיוק בשבילו.

המדובר במנגנון, שמאפשר לכל בגיר, שגילו מעל 18, לתכנן את עתידו כרצונו, ומבלי שבהכרח תהיה לבית המשפט או לגורם אחר השפעה על מיופה הכח או פעולותיו. למעשה, מנגנון זה מאפשר לאדם לקבוע מראש, בעודו צלול וכשיר משפטית, מי יהיה האדם שיטפל בענייניו, אם וכאשר לא יוכל לעשות זאת בעצמו, וכן כיצד לבצע זאת.

השימוש בייפוי כוח מתמשך מאפשר לאדם להגביל את היקף סמכויותיו של מיופה או מיופי הכוח שבחר ולבחור רק תחומים מסוימים ולא אחרים, שבהם יהיה רשאי לפעול. ניתן ליתן ייפוי כוח מתמשך לכלל העניינים, האישיים (כולל הרפואיים) והרכושיים או רק לחלקם. ייפוי הכח המתמשך יופעל אך ורק כאשר האדם שמייפה את הכח מאבד מכשירותו, ואז מיופה/מיופי הכח, שהוא בחר ומינה מראש, יפעל/ו על פי הוראותיו, שניתנו מראש בייפוי הכח המתמשך.

ההוראות יכולות לגעת בכל תחום, החל מקבלה או אי קיבלת טיפולים מאריכי חיים ובחירה האם להמשיך לגור בבית עם מטפל או להתגורר בבית אבות ועד לבחירה האם לאכול ביום יום אוכל כשר/צמחוני, האם להמשיך ללכת לבית הכנסת בשבת, כיצד להשקיע את הכספים, האם ללכת על מסלול סולידי/אגרסיבי וכיוצ"ב.

מנגנון זה עשוי לחסוך בבירוקרטיה ולמנוע סכסוכים בין בני המשפחה המטפלים.

מי מכם שקורא שורות אלו וחושב שזה עשוי להיות רלוונטי לאמא, מי מכם שמתלבט אם להציע לאבא או לקרובים ויקרים אחרים ללבכם, או מי מכם אשר מודע לעובדה, שהחיים הנם דינמיים ורוצה כבר עתה לדאוג לעתידו – משרדינו ישמח לסייע ולהציע את שירותיו בנושא.

Rona fraiman
צילום : Nomadigo